dilluns, 12 d’octubre del 2009

PEBROTS DEL PIQUILLO FARCITS DE BRANDADA DE BACALLÀ AMB CREMA D'ESPIGALLS GRATINATS




PEBROTS DEL PIQUILLO FARCITS DE BRANDADA DE BACALLÀ AMB CREMA D'ESPIGALLS GRATINATS AL FORN:

Ha començat la temporada d'espigalls, tot i que no fa gaire fred, els pagessos de Vilanova ja tenen espigalls, així que com ens agraden tan, vaig fen coses noves amb aquesta verdura tant vilanovina i que tan agrada als de casa.

Després de tants i tants dies de no treballar el bloc, avui no se que passa, que quan escric ho fa en xinès, no se que fer, doncs no se com arreglar-ho, així que des d'ara si llegiu alguna cosa rara és el format que no se com ensurtir-me'n, si algú en sap que en doni un cop de mà.

Bé, anem amb els pebrots que em van quedar, per llepar-se els dits; estaven tan bons que la meva filla Laia, em va dir si els podia repetir per diumenge, que convidava a dues amigues i al seu cosí a dirnar per celebrar el seu aniversari, vaig pensar que això a les xicotes no els hi agradaria i bes per on, vaig fer curt!

Dissabte els vaig fer per un convidat molt i molt especial. Va venir a dinar a casa, el Pare Chava de Mèxic. Va ser el segon dinar aquest mes, doncs cada dos anys ve a Vilanova i fem un dinar quan arriba i altre quan marxa (algun dia vos explicaré la Història del Padre Chava de Mèxic, per cert molt maca).

INGREDIENTS:
Brandada de bacallà
pebrots del piquillo
espigalls
llet
formatge emmental
pinyons

Per la brandada:

bacallà desalat
Oli d'oliva
Oli de girasol
alls

PREPARACIÓ BRANDADA

Filategem els alls i el pasem per la paella amb oli d'oliva; quan estiguin daurats, afegim el bacalla que es faci una mica, tot seguit l'aboquem al vas del turmix, el trinxem i anirem afegim oli de girasol com si fesim una maionsa, deixem refredar a la nevera.
Una vegada ja tinguem la brandada, omplirem una mànega pastissera i omplirem els pebrots, anirem col·locant-los en una safata per anar al forn.
Previament haurem bullit els espigalls, els escurrem bé i els passem per la paiella amb un all i els saltegem, tot seguit, farem una crema amb una mica de brandada, llet o crema de llet i anirem napan el pebrots.
Afegirem formatge per sobre i uns pinyons, ho posarem al forn a gratinar.
Espero que vagi de gust.

PD: Els espigalls és una verdura autoctona del garraf, penso que solament hi ha per aquesta comarca. Per a que us feu una ideia, els espigalls és de la família de la col brotonera, tinc un apartat que ho explico.

4 comentaris:

  1. No he cuinat mai espigalls, a Sabadell no en trobo. Ara m'hi fixaré més, tot i que em sembla que fora de Vilanova deu costar de trobar, oi?

    ResponElimina
  2. Gemma,
    així és, tot i que és possible que algun pagès de per allà hi planti. Jo se de Restaurants de Barcelona que venen aqui a comprar-los.
    Si tinc la sort de poder venir el 29 t'en portaré per a que els tastis.
    Apa, salut,

    ResponElimina
  3. Els espigalls estaven boníssims! Els vaig bullir, els vaig saltejar amb una mica d'all i després els vaig fer en truita. Ens la vam menjar per la castanyada, abans dels panellets, i va tenir molt èxit!!!!!
    Moltes gràcies! Ara ja sé quin gust fan :)

    ResponElimina
  4. Gemma,
    Me n'alegro que us hagin agradat, doncs no a tothom agraden. La propera vegada que ens veiem et duré botifarra d'espigalls per a que la tastis, és feta a casa del meu marit, així que és de tota confiança.
    salut,

    ResponElimina