dimecres, 14 d’abril del 2010

CREMA D'ESPINACS GRATINADA AMB CRUIXENT DE CANSALADA


Fa dies que tinc la feina del bloc una mica abandonada, això no vol dir que no cuini;  tot i haver estat una setmana de vacances, no m'ha permès  dedicar-me ni tan sols una estona al bloc.



Bé, avui ja tocava, tan si sí, com si no;  així que vos explicaré que aquesta cassoleta, no era de bon principi cassoleta, si més no, havia de fer unes tarteletes varies, però com d'espinacs havia bullit també gairebé un quilo, perquè també havia de fer Olla de Setmana Santa amb bacallà i cigrons (no vaig fer foto), doncs d'una tirada ja vaig fer altres cosetes.
Per fer aquesta cassoleta, s'ha de trinxar una ceba de figueres, tot seguit la posarem a la paella per tal que vagi fent, ben tova, quan estigui transparent, afegir els espinacs, refregir-los una mica junt amb la ceba. Afegir una cullerada de farina, anirem remenant una mica per tal de que la farina no tingui gust a cru i, tot seguit afegírem llet, salpebrem i anirem remenant com si es tractés d'una pasta per a fer croquetes, no ha de quedar gaire dura, solament lligada, ja que és una crema.
Afegirem la crema a la cassola de fang, empolvorem amb  formatge parmesà ratllat i es gratina.
Prèviament, haurem fet el cruixent de cansalada.
Per fer el cruixent de cansalada, tallem tiretes de cansalada i la posem  entre dos papers de forn, al forn uns 5 minuts, tot depenent del forn.
Que vagi de gust!!

21 comentaris:

  1. Excel.lent, complet i amb aquestes tartaletes la presentació genial!.A reveure Carme.Mercè-destapant cassoles.

    ResponElimina
  2. Destapant cassoles: gràcies Mercè,
    una forta abraçada bonica.

    ResponElimina
  3. hummmmmmmmmm! quina oloreta! ja me la imagino. Espero que les vacances hagins estat formidables ;)
    Petons!

    ResponElimina
  4. M'encanten els espinacs, fets de totes les maneres! En versió crema o en versió tartaleta, totes dues m'encanten!

    ResponElimina
  5. Mmm, m'encanten aquestes tartaletes, sobretot si son verdes. No soc molt d'espinacs jo, però aquesta te molt bona pinta...
    Un petonet!

    ResponElimina
  6. La Quinta del Luculus: Maragda,
    les vacances, no han estat vacances, doncs penso que tu no ho sabies, tinc el meu pare a casa dependent, així doncs em temo que estarem molt de temps sense, aquestes les he dedicat a cuidar-lo i assumptes varis, és per això que ni temps.
    Un petó wapa!!

    Gemma,
    En tarteleta queden molt bé per fer varietats varies també.
    petons.

    MONTSE *La cuina de la Xuxi*
    T'asseguro que queden força bé, i si tens convidats també.
    Una abraçada bonica.

    ResponElimina
  7. Aquestes tartaletas tenen un aspecte increïble, espero que les vacances hagin anat força bé.
    Un peto maca

    ResponElimina
  8. M'ha agradat la presentació en aquesta tartaleta, molt original per un plat molt tradicional.
    Una abraçada i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  9. No soc gaire amic dels espinacs, ara bé la crema d'espinacs ja és una altra cosa, i aquesta t'ha quedat fantàstica, i la presentació en la tartaleta encara més.
    Una abraçada

    ResponElimina
  10. Fem un mos: Sion, les vacances a casa enllestin coses enraderides, doncs com tinc al pare ara ja no podem marxar en lloc, tot i que les vacances sempre sente bé.
    Una abraçada,

    guspires que viatges amb el vent (Gemma).
    La veritat és que aquestes tarteletes sempre queden bé, siguin d'espinacs o també d'espàrrecs o petites quiches, sobretot per fer un assortiment,
    Una abraçada wapa!!

    Josep,
    tens raó, tot i que no siguis massa amic dels espinacs, fets així, canvia força.
    Una abraçada, en a tu i en la Glòria.

    ResponElimina
  11. Jo tambe soc de les que els hi agraden els espinacs!! I haig dir dir que les cassoletes entren per la vista!! ;)
    Petons!

    ResponElimina
  12. Dificil elecció ... però crec que jo em quedo amb la tartaleta
    Una abraçada

    ResponElimina
  13. A mi em tens com l'Alfons, intentant triar... m'agraden les dues, però em sembla que m'inclino per la tartaleta, però la cassoleta també! Vinga un dia una i un altre l'altra:
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  14. Mercè:
    Les dues són bones igual, canvia, per diu-ho d'alguna manera el plat, un és de fang i l'altre de pasta, però la teca és la mateixa.
    Un petó bonica.

    StHhilari: Alfons, tens raó, més atractiva, sobretot si tens convidats, jaja, que sempre ens agrada quedar d'allò més bé.
    Petons reiet!!

    Dolça: Glòria, estimada, tu, acaparadora ehhhh? totes dues, jajajajaj.
    Són bones igual, el que canvia és el plat.
    Petonarro!

    ResponElimina
  15. Te quedo muy bonita la presentación. Excelente forma de comerse las espinaca. Me llevo la receta.

    feliz día.

    ResponElimina
  16. Mari's Cakes,
    Si es verdad que es una forma diferente, pues entra más por la vista que la própia verdura en si.
    Me encanta du blog, vaya pasteles tan y tan hermosos.
    Un besazo bonita.

    ResponElimina
  17. Els espinacs són molt versàtils, es poden menjar de tota manera, i aquesta recepta es magnífica,

    Petonets

    Anna

    ResponElimina
  18. Hola Carme, he fet un tomb pel teu blog, i m´encanten els teus plats. Li poses un toc molt especial. Amb el teu permís em quedo!. Un peto!!

    ResponElimina
  19. Hola Carme, a mi també m'ha agradat tot el que he vist el teu bloc i segur que et seguiré visitant.

    Molt bona aquesta tartaleta i ara com que és època d'espinacs a mi m'anirà molt bé la teva recepta.

    Moltes gràcies, una abraçada

    ResponElimina
  20. Anna: Llepadits: Tens raó, els espinacs és una verdura que es pot cuinar de moltes maneres.
    Una abraçada, bonica.

    GURMET: Gràcies pel repte, però amb quina finalitat? Ho has fet amb altres companys també? ja diràs quelcom i aleshores ho probaré.
    Salut,

    Nati: Gràcies Nati, agraïda del teu encoratjament,doncs m'agrada força el que em dius, i sigues benvinguda tant com a lectora, visitant i amiga, seguim en contacte, una forta abraçada wapa!

    Xisca: Gràcies per la visita i per les teves paraules, i també sigues molt ben vinguda al bloc, espero i desitjo tenir-te com a lectora, visitant i amiga.
    Una abraçada.

    ResponElimina